dijous, 26 de novembre del 2009

SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

Una de les primeres dificultats, que tant a nivell personal com a nivell de grup varem trobar a l'hora de realitzar la webquest, va ser saber, no només com la podiem utilitzar per crear una activitat didàctica, sinó també, quines limitacions i possibilitats ens brindava, per així poder treure-li tot el suc possible. Després de debat virtual i presencial amb el grup, varem decidir crear una activitat adreçada a alumnes del primer nivell de secundària (tot i que l'idea d'elaborar material pel professorat també hagués estat un repte). La webquest presentada, respon a un nivell d'interculturalitat bàsic o d'intercanvi de coneixements.

L'eina facilitada, però, no va ser gens fàcil d'utilitzar. Potser perquè cap de les components del grup n'haviem sentit a parlar mai, però un cop teniem el document fet, ens va costar molts dies, poder accedir a la gravació d'aquest a la webquest. Després de molts intents i moltes estones perdudes, "per art de màgia" un dia es va gravar. A partir d'aquí, crec que el procés va ser senzill i  considero, malgrat tot, que la utilització d'aquesta eina, no és gens difícil.

Considero, que la webquest és una eina atractiva per l'estudiant i novedosa, fet que fa que posin en l'activitat unes expectatives més altes (que hem d'aprofitar) per realitzar-la correctament. En la webquest hem treballat aspectes d'interculturalitat i multiculturalitat i el fet d'haver de preparar forces activitats, fa que llegeixis i que busquis i que per sobre de tot, debatis amb el grup i aprenguis. Això crec que és el més important, que hem après i hem interioritzat conceptes, però aplicant-los a treballs pràctics. La realització de la wequest ens ha permés saber com promoure la interculturalitat des d'activitats educatives i hem aplicat en ella, tots els coneixements que, mitjançant els mòduls i la PAC1, ja hem anat adquirint durant el curs.


La dinàmica de grup ha esdevingut activa i molt participativa per les tres parts. Hem treballat sempre amb un document word de base, i a partir d'aquest, totes hem anat fent les aportacions. Respecte l'apartat del procés, ens varem repartir les activitats, tot i que, hem anat intervenint en totes, per tal d'ajudar-nos al procés de millora de la webquest.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada