dilluns, 30 de novembre del 2009

DIFERENTS ESPAIS I RECURSOS DINS L'ESCOLA

16 de novembre de 2009

Avui he estat a l'aula de la mestra d'Educació Especial veient com treballa. Tenia un grup reduït d'alumnes de primària. En aquesta escola, la mestra d'Educació Especial treballa amb els nens i nenes de primària, mentre que en l'Educació Infantil, estan atesos per una altra mestra de reforç. Amb alguns nens de primària, es treballa amb un llibre que es diu PAI (Projecte d'activació de la Intel·ligència). La metodologia que segueix a la classe és molt activa. Em comenta que sinó, els alumnes es cansen molt ràpidament, i va canviant d'activitat, intentant incidir en les diferents àrees que tenen mancances.

També vaig assistir, un altre dia, a l'Aula d'Acollida. Els alumnes nouvinguts d'Educacio Secundària, que no són cataloparlants, passen per l'Aula d'Acollida. En principi, hi poden estar dos cursos, però a mida que van aprenent la llengua, van assistint més hores a l'aula ordinària i menys hores a l'Aula d'Acollida. També hi ha casos d'alumnes que hi assisteixen més de dos cursos, però molt poquetes hores setmanals. També he vist tot el material que s'hi treballa.

En els dos casos, molt del material, són les mateixes mestres que l'elaboren, segons les necessitats dels alumnes.

La psicopedagoga es coordina amb les dues, ja que els infants que atenen, són pràcticament els mateixos.

Tot i que, cal dir, que d'atenció individual sempre en faltaria, crec que en aquesta escola, s'atén correctament, i des de diferents espais, als infants amb dificultats, intentant, entre tots els professionals, facilitar i estimular el seu aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada