dissabte, 7 de novembre del 2009

ENTREVISTA A UNA ALUMNA

20 d'octubre de 2009 (matí)

Avui, la psicopedagoga entrevistarà a una alumna. És una alumna nova a l'escola i des de les primeres setmanes que hi han queixes dels mestres. No segueix a l'aula, molesta als companys, no té una actitud molt positiva, ...  Valora que segurament caldrà passar-li el WISC, però com que és una alumna nova, vol anar a poc a poc i no atabalar-la. La va a buscar a l'aula i es presenta. Li diu que és la psicopedagoga de l'escola i que, com que ella és una alumna nova, vol saber com està, com es sent en aquesta escola, si ja té amics o amigues, .... . La nena s'obre ràpidament i li explica com es sent. La psicopedagoga aprofita la reacció de la nena i indaga sobre la seva família, dibuixa un genograma i li pregunta sobre la convivència familiar.

Ràpidament la conversa va sent profitosa i la psicopedagoga opta per fer-li el test de la família. M'agradaria explicar-lo de manera més teòrica:

La psicopedagoga li diu que dibuixi una família (pot ser la seva o pot ser una família qualsevol).

Un cop fet el dibuix, li demana que li contesti una sèrie de preguntes:

* qui és el més feliç? perquè? 
* qui és el menys feliç? perquè?
* qui és el més bo/bona? perquè?
* qui és el menys bo/bona? perquè?
* si haguessis d'anar de viatge, amb qui hi aniries? perquè?
* si haguessis d'escollir una edat qualsevol, quina escolliries? perquè?
* Imagina't que sóc una fada, et puc concedir 3 desitjos (materials o no materials) que demanaries?

El test del dibuix de la família, és un test projectiu que evalua fonamentalment, l'estat emocional del nen/a, amb respecte a la seva adaptació al medi familiar. És una manera de veure si els problemes que es comencen a detectar en l'alumna/e, poden venir de l'entorn familiar.

En aquest cas concret, la psicopedagoga si que extreu informació a través del test, informació que utilitzarà més endavant, per omplir el PI d'aquesta alumna.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada