dijous, 26 de novembre del 2009

DEBAT

El debat en el que jo formava part era el de la carpeta A-LL, on es varen produir un total de 220 aportacions entre les dues qüestions exposades. Primer de tot, considero que un debat és una manera molt dinàmica de començar a treballar els conceptes de l'assignatura. Val a dir, que gràcies al debat he aclarit conceptes que, tot i que són diferents, molts cops els utilitzem de manera equivalent, aquest seria el cas de conceptes com multiculturalitat, diversitat cultural o bé, interculturalitat.
El fet d'anar discutint, anar recollint més informació sobre aquests conceptes i anar llegint i rellegint els mòduls fa que els clarifiquis i que els entenguis molt millor.

El conflicte que se'ns va presentar, considero que va ser atraient per molts, ja que, actualment, aquests exemples estan presents a molts llocs de treball i ho podíem ràpidament exemplificar amb qualsevol conflicte real. La discrepància sobre aquests temes, no és només a les escoles, malauradament.

Per una banda, amb el tema de la pràctica dels jocs, hem treballat un tema molt important sobre les activitats que poden fomentar el racisme i la xenofòbia entre els alumnes. La meva conclusió, i segurament la de molts companys de l'assignatura, és que els jocs tenen una connotació racista, sempre que es treballin descontextualitzats. Considero que caldria que aquests formessin part d'un projecte molt més ampli, i que es treballessin amb altres aspectes a l'hora. Per altra banda, la segona qüestió tractava d'identificar sobre quin dels dos mestres actuava amb una orientació més intercultural. No em va quedar del tot clar. Crec que les dues postures, presentaven estils educatius diferents, gràcies també al text d'Enric Prats les varem poder identificar, tot i que crec que no eren estils purs. Segurament, en Joel volia treballar uns temes importants, i va ser molt agosarat amb la proposta d'activitats. La Berta, amb una actitud menys arriscada, no va voler posar-se amb problemes i va desestimar l'activitat sense donar una opció a canvi. El problema va ser que no varen saber gestionar el conflicte correctament i cadascú va anar pel seu costat.

El que tinc clar, és que l'escola és un dels espais adequats per treballar tots aquests conceptes mencionats i que cal que els mestres i agents educatius treballin de valent mitjançant activitats educatives.
La interculturalitat ha de formar part del currículum escolar, i ningú se'n pot rentar les mans. Finalment, vull dir que treballar a través d'un debat, s'esdevé un aprenentatge cooperatiu. Considero que hem treballat conjuntament i de manera coordinada i hem aprofundit en el nostre propi aprenentatge aportant una millora significativa d'aquest.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada