dimarts, 3 de novembre del 2009

PROVES PSICOPEDAGÒGIQUES D'AVALUACIÓ INICIAL

6 d'octubre de 2009

Avui amb la psicopedagoga hem estat parlant sobre les proves psicopedagògiques que s'utilitzen amb els alumnes. Cal que digui, que tot i que aquest és un tema que durant la carrera i en diverses assignatures ha estat recurrent, mai no havia tingut accés material en aquestes proves. M'ha estat explicant les que ella com a psicopedagoga del centre, utilitza i les més resultat li donen.
Si faig un llistat, podria anar anomenant les proves que utilitza des del primer curs d'Educació Infantil (P3) fins a l'últim nivell d'Educació Secundària (4rt. d'ESO). Així doncs, em diu que utilitza l'escala mètrica d'intel·ligència, de R. Razzo (tot i que també em clarifica, que normalment a P3, li és molt difícil començar a utilitzar tests i proves, i es guia molt més per l'observació i la seva intuició, que no pas per les proves).

Actualment, des de P4 i fins a 4rt de primària, utilitza com a proves d'avaluació inicial les "Proves informals de Montesinos". Les passa per veure on està situat l'alumne, en la part de lecto-escriptura i matemàtiques.
Per altra banda, per saber el seu nivell cognitiu, des de P5 fins a 3r., utilitza el test de McCarthy, que arriba aproximadament als 8 anys i mig. Les escales de McCarthy, permeten avaluar mitjançant una sèrie de tasques de caràcter lúdic, aspectes cognitius i psicomotors del desenvolupament del nen. Són 18 tests que donen lloc a 5 escales (verbal, perceptiu-maduratiu, quantitativa, memòria i motricitat).

I llavors, des de 3r. i fins a tots els nivells de l'ESO, els hi passa el test de WISC (test d'intel·ligència cognitiu).

A part de tots aquests, també, n'utilitza altres tipus, segons l'alumne presenti una problemàtica o una altra i utilitza molts cops el test de la família.

Durant aquesta sessió amb la psicopedagoga, vaig poder veure i comprovar la infinitat de tècniques i recursos que va utilitzant de manera espontànea amb els alumnes. Bé, això és el que semblava, ja que la psicopedagoga té molt clar quin tipus de test utilitza en cada alumne, i abans de fer-ho, ha parlat amb el tutor, amb l'alumne, i si és, sobretot de cicle inicial, ha fet una o més observacions a l'aula, per tant, molts cops, el que a mi em sembla espontani, és ben bé, meditat i preparat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada